TUL 2050 › Forums › Aktywność edukacyjna Politechniki Łódzkiej › Problem jakości systemów edukacji szkół średnich i wyrównania braków
Tagged: Poprawienie poziomu rekrutacji
- This topic has 4 replies, 4 voices, and was last updated 5 months, 2 weeks ago by
Krysinski_Tomasz.
- AuthorPosts
- May 5, 2024 at 8:38 pm #1796
andpbart
ParticipantJednym z istotnych problemów związanych z dydaktyką Uczelni jest bardzo zróżnicowane przygotowanie osób rozpoczynających studia. Różnice wiedzy i sprawności posługiwania się nią, często nie są dobrze odzwierciedlane przez wyniki egzaminu maturalnego. Powstaje zatem pytanie jak bardzo i w jaki sposób Uczelnia powinna pomagać studentom pierwszego semestru w wyrównywaniu tych różnic. W jakim stopniu, z natury rzeczy ograniczone zasoby Uczelni, powinny być wykorzystane do pomocy słabszym studentom na początku studiów, a w jakim należy je przeznaczyć na wspieranie dobrych i najlepszych studentów w całym toku studiowania?
August 28, 2024 at 2:34 pm #1913Bartek Zgorzelski
ParticipantZastanawiam się w jakim stopniu moglibyśmy wykorzystać w tym temacie działalność Fundacji prowadzonej przez pracowników Instytutu Matematyki, która to stara się po pierwsze szkolić nauczycieli matematyki liceów i techników Łodzi i województwa łódzkiego jak i uczniów szkół średnich.
Celem jest nie tylko zadowalające zdanie matury z matematyki, ale również wykształcenie u uczniów nawyków, które pozwolą bez większych problemów przejść przez zajęcia z matematyki z pierwszych lat studiów.
Może są jeszcze jakieś dziedziny i przedmioty, których wsparcie w szkołach średnich naszego regionu pozwoliłoby na sprawne osiąganie postępów w trakcie studiów na Politechnice Łódzkiej?October 17, 2024 at 11:41 am #1951andpbart
ParticipantAktywność edukacyjna Politechniki Łódzkiej musi być dostosowana nie tylko do zmieniającej się jakości edukacji w szkołach średnich, ale także do zmieniającej się wokół nas rzeczywistości. W tym kontekście warto zauważyć, że o ile przygotowanie kandydatów na Uczelnię z matematyki w czasie ostatnich 40 lat bardzo znacznie pogorszyło się, to w tym samym czasie ich znajomość języka angielskiego istotnie poprawiła się.
November 12, 2024 at 11:46 am #1965Krysinski_Tomasz
ParticipantBardzo wspieram działania Fundacji Instytutu Matematycznego, która edukuje nauczycieli matematyki. To najlepsze rozwiązanie, ponieważ Politechnika nie może stać się szkołą średnią. Oczywiście, trzeba pomóc studentom pierwszego roku w poprawie ich braków. Jednak celem strategii powinno być poprawienie rekrutacji studentów aby ich poziom odpowiadał wymaganiom.
- AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.