TUL 2050

TUL 2050

Problem jakości systemów edukacji szkół średnich i wyrównania braków

TUL 2050 Forums Aktywność edukacyjna Politechniki Łódzkiej Problem jakości systemów edukacji szkół średnich i wyrównania braków

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #1796
    andpbart
    Participant

    Jednym z istotnych problemów związanych z dydaktyką Uczelni jest bardzo zróżnicowane przygotowanie osób rozpoczynających studia. Różnice wiedzy i sprawności posługiwania się nią, często nie są dobrze odzwierciedlane przez wyniki egzaminu maturalnego. Powstaje zatem pytanie jak bardzo i w jaki sposób Uczelnia powinna pomagać studentom pierwszego semestru w wyrównywaniu tych różnic. W jakim stopniu, z natury rzeczy ograniczone zasoby Uczelni, powinny być wykorzystane do pomocy słabszym studentom na początku studiów, a w jakim należy je przeznaczyć na wspieranie dobrych i najlepszych studentów w całym toku studiowania?

    #1913
    Bartek Zgorzelski
    Participant

    Zastanawiam się w jakim stopniu moglibyśmy wykorzystać w tym temacie działalność Fundacji prowadzonej przez pracowników Instytutu Matematyki, która to stara się po pierwsze szkolić nauczycieli matematyki liceów i techników Łodzi i województwa łódzkiego jak i uczniów szkół średnich.
    Celem jest nie tylko zadowalające zdanie matury z matematyki, ale również wykształcenie u uczniów nawyków, które pozwolą bez większych problemów przejść przez zajęcia z matematyki z pierwszych lat studiów.
    Może są jeszcze jakieś dziedziny i przedmioty, których wsparcie w szkołach średnich naszego regionu pozwoliłoby na sprawne osiąganie postępów w trakcie studiów na Politechnice Łódzkiej?

    #1951
    andpbart
    Participant

    Aktywność edukacyjna Politechniki Łódzkiej musi być dostosowana nie tylko do zmieniającej się jakości edukacji w szkołach średnich, ale także do zmieniającej się wokół nas rzeczywistości. W tym kontekście warto zauważyć, że o ile przygotowanie kandydatów na Uczelnię z matematyki w czasie ostatnich 40 lat bardzo znacznie pogorszyło się, to w tym samym czasie ich znajomość języka angielskiego istotnie poprawiła się.

    #1965
    Krysinski_Tomasz
    Participant

    Bardzo wspieram działania Fundacji Instytutu Matematycznego, która edukuje nauczycieli matematyki. To najlepsze rozwiązanie, ponieważ Politechnika nie może stać się szkołą średnią. Oczywiście, trzeba pomóc studentom pierwszego roku w poprawie ich braków. Jednak celem strategii powinno być poprawienie rekrutacji studentów aby ich poziom odpowiadał wymaganiom.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.