TUL 2050

TUL 2050

MOOC – Massive Open Online Courses

TUL 2050 Forums Aktywność edukacyjna Politechniki Łódzkiej MOOC – Massive Open Online Courses

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #1769
    Jacek Sawicki
    Participant

    Masowe otwarte kursy online (MOOC) pozwalające na rozwijanie różnych umiejętności i zainteresowań. Dostępne dla uczestników przez stronę internetową, w większości za darmo lub niewielką opłatą. Kursy realizowane mogą być o każdej porze dnia i nocy pozwalając na bardzo elastyczne i swobodne z nich korzystanie w wolnej chwili. Wymagają jednak one samodyscypliny i motywacji do nauki.
    Czy obecne i przyszłe pokolenia będą z nich korzystały?
    Jak je zmotywować do uczestnictwa?
    Jak forma realizacji kursów będzie najbardziej atrakcyjna?
    Zapraszam do dyskusji w tym zakresie i stawiana kolejnych pytań.

    #1886
    jakubwojcik
    Participant

    Harvard, Camebridge, London School of Ecomomics juz maja i prowadzą kursy MOOC, myślę, że tutaj wystarczyłoby skopiować ich rozwiązania – począwszy np od zagadnień łatwiejszych do ujęcia w formę takiego kursu.

    Może to jest metoda na zachęcenie młodzieży licealnej do wybrania PŁ, do uzupełnienia ich wiedzy przed rozpoczęciem studiów, oraz do prezentacji tego czego można się uczyć na poszczególnych wydziałach. WIPOŚ np mógłby przygotować treśc jakie przekazuje w ramach kursów tzw Uniwersytetu Bałtyckiego “Jak chronić rzeki i morza”.

    Dane kursy są często darmowe, lub za opłatą kilkunastu EUR i mogą pomóc przyciągać uwagę studentów np z Afryki czy Azji Środkowej – na studia płatne

    #1909
    Mirek Sopek
    Participant

    Uważam że włączenie rekomendacji budowy platformy MOOC dla Politechniki Łódzkiej do naszej wizji strategicznej jest bardzo ważne. Poza przykładami jakie Pan Jakub podaje, nie sposób nie zauważyć jaką rolę np. dla MIT ma ich platforma OpenCourseWare…
    Oczywiście do sukcesu tej platformy przyczyniła się cała historia i reputacja MIT, ale jestem pewien, że PŁ potrafiłaby tak zdefiniować swoje miejsce w cyfrowej przestrzeni edukacyjnej, aby “TUL Courseware” był ważnym elementem naszej reputacji….

    #1928
    Jacek Sawicki
    Participant

    Na Uczelni jest wiele osób, które (między innymi przez pandemię) przygotowały wstępnie takie kursy i mają dużo materiału na kolejne -powinniśmy to wykorzystać. Tak jak Pan Jakub wspomniał przygotowanie oferty z każdego z wydziału byłaby bardzo dobrą zachetą i reklamą kierunków uczenia. Jednocześnie zastanawiam się jak zmotywować innych do tworzenia autorskich kursów. Może wymaga to opracowania systemu motywacyjnego czy też rozliczającego zaangażowanie osób tworzącyh takie kursy.

    #1931
    Mirek Sopek
    Participant

    Absolutnie się zgadzam! Zbudowanie oferty edukacyjnej w tej przestrzeni jest niezbędne. Ale to wydaje mi się zadaniem niezbędnym w dość krótkiej perspektywie czasowej i to wymaga zapewne odrębnej dyskusji.

    W perspektywie następnych 25 lat musimy spróbować wyznaczyć kierunki w jakich inciatywy jak MOOC mogą pójść wobec tej rewolucji AI jaka dzieje się na naszych oczach …

    Zapewne nie wymyślimy JAK ma wyglądać MOOC w świecie w jakim AI jest powszechne, a już jest – ale musimy absolutnie wyznaczyć jakie fundamentalne zasady budową takich rozwiązań muszą istnieć, być wdrozone etc.

    Pogadajmy o tym – tu na tym forum, ale uważam to za bardzo ważny temat na spotkanie KDU w świecie realnym !

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.