TUL 2050 › Forums › Aktywność edukacyjna Politechniki Łódzkiej › MOOC – Massive Open Online Courses
- This topic has 5 replies, 4 voices, and was last updated 7 months, 1 week ago by
Mirek Sopek.
- AuthorPosts
- April 23, 2024 at 7:46 am #1769
Jacek Sawicki
ParticipantMasowe otwarte kursy online (MOOC) pozwalające na rozwijanie różnych umiejętności i zainteresowań. Dostępne dla uczestników przez stronę internetową, w większości za darmo lub niewielką opłatą. Kursy realizowane mogą być o każdej porze dnia i nocy pozwalając na bardzo elastyczne i swobodne z nich korzystanie w wolnej chwili. Wymagają jednak one samodyscypliny i motywacji do nauki.
Czy obecne i przyszłe pokolenia będą z nich korzystały?
Jak je zmotywować do uczestnictwa?
Jak forma realizacji kursów będzie najbardziej atrakcyjna?
Zapraszam do dyskusji w tym zakresie i stawiana kolejnych pytań.July 24, 2024 at 2:30 pm #1886jakubwojcik
ParticipantHarvard, Camebridge, London School of Ecomomics juz maja i prowadzą kursy MOOC, myślę, że tutaj wystarczyłoby skopiować ich rozwiązania – począwszy np od zagadnień łatwiejszych do ujęcia w formę takiego kursu.
Może to jest metoda na zachęcenie młodzieży licealnej do wybrania PŁ, do uzupełnienia ich wiedzy przed rozpoczęciem studiów, oraz do prezentacji tego czego można się uczyć na poszczególnych wydziałach. WIPOŚ np mógłby przygotować treśc jakie przekazuje w ramach kursów tzw Uniwersytetu Bałtyckiego “Jak chronić rzeki i morza”.
Dane kursy są często darmowe, lub za opłatą kilkunastu EUR i mogą pomóc przyciągać uwagę studentów np z Afryki czy Azji Środkowej – na studia płatne
August 5, 2024 at 6:15 am #1909Mirek Sopek
ParticipantUważam że włączenie rekomendacji budowy platformy MOOC dla Politechniki Łódzkiej do naszej wizji strategicznej jest bardzo ważne. Poza przykładami jakie Pan Jakub podaje, nie sposób nie zauważyć jaką rolę np. dla MIT ma ich platforma OpenCourseWare…
Oczywiście do sukcesu tej platformy przyczyniła się cała historia i reputacja MIT, ale jestem pewien, że PŁ potrafiłaby tak zdefiniować swoje miejsce w cyfrowej przestrzeni edukacyjnej, aby “TUL Courseware” był ważnym elementem naszej reputacji….September 9, 2024 at 4:39 pm #1928Jacek Sawicki
ParticipantNa Uczelni jest wiele osób, które (między innymi przez pandemię) przygotowały wstępnie takie kursy i mają dużo materiału na kolejne -powinniśmy to wykorzystać. Tak jak Pan Jakub wspomniał przygotowanie oferty z każdego z wydziału byłaby bardzo dobrą zachetą i reklamą kierunków uczenia. Jednocześnie zastanawiam się jak zmotywować innych do tworzenia autorskich kursów. Może wymaga to opracowania systemu motywacyjnego czy też rozliczającego zaangażowanie osób tworzącyh takie kursy.
-
This reply was modified 7 months, 2 weeks ago by
Jacek Sawicki.
-
This reply was modified 7 months, 2 weeks ago by
Jacek Sawicki.
September 18, 2024 at 6:01 am #1931Mirek Sopek
ParticipantAbsolutnie się zgadzam! Zbudowanie oferty edukacyjnej w tej przestrzeni jest niezbędne. Ale to wydaje mi się zadaniem niezbędnym w dość krótkiej perspektywie czasowej i to wymaga zapewne odrębnej dyskusji.
W perspektywie następnych 25 lat musimy spróbować wyznaczyć kierunki w jakich inciatywy jak MOOC mogą pójść wobec tej rewolucji AI jaka dzieje się na naszych oczach …
Zapewne nie wymyślimy JAK ma wyglądać MOOC w świecie w jakim AI jest powszechne, a już jest – ale musimy absolutnie wyznaczyć jakie fundamentalne zasady budową takich rozwiązań muszą istnieć, być wdrozone etc.
Pogadajmy o tym – tu na tym forum, ale uważam to za bardzo ważny temat na spotkanie KDU w świecie realnym !
-
This reply was modified 7 months, 2 weeks ago by
- AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.