Analiza obecnej sytuacji
Na początku dyskusji uczestnicy skupili się na dokładnej analizie obecnej sytuacji uczelni. Omawiano jej mocne strony, słabości, szanse i zagrożenia. Identyfikowano obszary, które wymagają poprawy, takie jak infrastruktura, programy nauczania, badania naukowe oraz relacje z otoczeniem społecznym i biznesowym.
Pełne podsumowanie 1 etapu dyskusji zawarte zostało w pliku PDF
Podsumowanie Etapu 1 dyskusji
Etap 2
Wytyczanie celów rozwojowych
W drugim etapie uczestnicy skoncentrowali się na ustaleniu konkretnych celów rozwojowych uczelni. Dyskutowano o tym, jakie wartości i cele chce osiągnąć uczelnia w perspektywie krótko- i długoterminowej. Wymieniano możliwości rozbudowy oferty edukacyjnej, zwiększenia współpracy międzynarodowej, poprawy jakości badań oraz zacieśnienia relacji z lokalnym środowiskiem.
Pełne podsumowanie 2 etapu dyskusji zawarte zostało w pliku PDF
Podsumowanie Etapu 2 dyskusji
Etap 3
Strategie realizacji celów
W trzecim etapie omawiano strategie, które uczelnia może przyjąć w celu osiągnięcia wyznaczonych celów. Dyskutowano o alokacji zasobów, inwestycjach, rekrutacji kadry akademickiej oraz podejściach do podnoszenia jakości nauczania i badań. W tym etapie pojawiły się różne pomysły na rozwijanie dziedzin specjalizacji oraz promowanie innowacyjności.
Pełne podsumowanie 1 etapu dyskusji zawarte zostało w pliku PDF
Podsumowanie Etapu 3 dyskusji
Etap 4
Monitorowanie i ocena postępów
Ostatni etap koncentrował się na opracowaniu mechanizmów monitorowania i oceny postępów w realizacji planów rozwoju. Dyskutowano o wskaźnikach sukcesu, systemach raportowania oraz elastyczności planów wobec zmieniających się warunków. Podkreślono znaczenie regularnej oceny osiągnięć w stosunku do założonych celów i ewentualnej korekty strategii.
Pełne podsumowanie 1 etapu dyskusji zawarte zostało w pliku PDF
Dyskusja na temat planów rozwoju uczelni obejmuje analizę obecnej sytuacji, wyznaczanie celów, ustalanie strategii oraz opracowanie mechanizmów monitorowania postępów. Każdy etap ma kluczowe znaczenie dla skutecznego i zrównoważonego rozwoju uczelni w przyszłości.